Reklamná stavba je stavebná konštrukcia postavená stavebnými prácami zo stavebných výrobkov, ktorá je pevne spojená so zemou alebo upevnená strojnými súčiastkami alebo zvarom o pevný základ na zemi alebo ktorej osadenie vyžaduje úpravu podkladu a ktorej funkciou je šírenie reklamných, propagačných, navigačných a iných informácií viditeľných z verejných priestorov.
Reklamné stavby sa na účely tohto zákona členia podľa veľkosti informačnej plochy na:
reklamné stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha je menšia ako 3 m2 , vyžadujú ohlásenie,
reklamné stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha má veľkosť od 3 m2 do 20 m2, vyžadujú
povolenie,
reklamné stavby, na ktorých najväčšia informačná plocha je väčšia ako 20 m2, vyžadujú povolenie a kolaudáciu.
Najväčšou informačnou plochou sa rozumie kolmý priemet jednej najväčšej informačnej plochy umiestnenej na reklamnej stavbe na zvislú rovinu podľa projektovej dokumentácie predloženej stavebnému úradu.
Prílohy žiadosti podľa § 15 vyhl. č. 453/2000 Z.z.:
doklad, ktorým žiadateľ preukazuje iné právo umiestniť na stavbe alebo pozemku navrhovanú reklamnú stavbu,
dokumentácia návrhu reklamnej stavby v 2 vyhotoveniach (vzhľad, rozmery),
doklady a stanoviská dotknutých orgánov a obce,
doklady o rokovaniach s dotknutými orgánmi a s účastníkmi konania, pokiaľ sa uskutočnili,
Pokiaľ je to vzhľadom k umiestneniu alebo ku konštrukčnému riešeniu reklamnej stavby potrebné, v žiadosti sa uvedie alebo sa k nej pripoja :
náčrt alebo fotografia nehnuteľnosti, prípadne aj jej okolia, ktoré preukazujú vhodnosť začlenenia RS do priestoru a jeho výtvarné riešenie,
technický opis konštrukčného riešenia reklamnej stavby a jej inštalácie vrátane údajov o vhodnosti použitých materiálov z hľadiska bezpečnosti, stability a mechanickej odolnosti nosnej konštrukcie a jej upevnenia; ak ide o svetelné zariadenie, technický opis spôsobu jeho napojenia na elektrické vedenie,
údaje o tom, či sa prevádzka zariadenia dotkne práv iných osôb, napríklad osvetlením, zakrytím svetla, hlukom.
Výška správneho poplatku je stanovená v závislosti od druhu stavby v zmysle položky 60 zákona č. 145/1995 Z. z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov:
reklamná stavby, na ktorej najväčšia reklamná plocha je 3 m2 – 20 m2: 60 Eur
reklamná stavba, na ktorej najväčšia reklamná plocha je väčšia ako 20 m2: 150 Eur
pri žiadosti podanej elektronicky v zmysle zákona č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) (nie prostredníctvom e-mailovej pošty) je sadzba poplatku 50% z poplatku určeného podľa sadzobníka, v týchto prípadoch sa však poplatok znižuje najviac o 70 eur, ak sú súčasťou návrhu prílohy, uplatní sa znížená sadzba poplatkov len vtedy, ak sú tieto prílohy v elektronickej podobe
spôsob úhrady: hotovosťou v pokladni MsÚ Poprad alebo bezhotovostným prevodom s variabilným symbolom 011 na účet IBAN SK75 0200 0000 0000 2452 4562
doklad o úhrade je potrebné predložiť na Mesto Poprad, odd. stavebného poriadku.